Pentru cei care inca mai cred ca lansarea unui website este suficienta va propunem sa ne uitam putin doar la cateva dintre modificarile aduse de catre Google algoritmilor care aduc un site mai aproape de consumatori sau dimpotriva. Este de semnalat atat secretul pastrat de catre Google asupra modificarilor cat si efortul comunitatiilor online de analiza a modificarilor cand acestea au loc. Singura concluzie ce se poate trage este ca pentru a obtine o performanta in domeniul marketingului online este nevoie de informatii actualizate, echipe specializate si cu experienta.


1.Cafeine - 2010
Lansat in 2010 pune accent pe accesibilizarea cat rapida a continutului paginilor web catre internauti.
Procesul de indexare al Google era relativ greoi si ducea la modificarea relativ greoaie a datelor din indexurile de cautare. Anterior acestui update procesul de stabilire a indexului Google pentru orice cautare era urmatorul: Googleboot scana o serie de pagini din website dupa care incepea procesul de indexare (extragerea datelor din continut, asocierea lor, extragerea linkurilor din pagina, analiza procentelor de linkuri interne/externe , identificarea unui subiect relativ al paginii etc).
Ulterior – dupa ce scana aceste pagini initiale Googleboot incepea apoi sa scaneze intr-un anume interval prestabilit si restul paginilor. Aceasta programare era necesara deoarece viteza la internet era inca destul de redusa.
Modificarrea in indexul Google se facea abia dupa ce toate paginile website-ului eraun scanate si analizate. 
Prin introducerea acestui update se face practic o noua arhitectura interna a indexului Google care permite ca odata ce o pagina este scanata si analizata ea sa si fie imediat introdusa/actualizata in cadrul indexului Google fara sa mai astepte indexarea intregului website.
Acest lucru a dus la o rata de crestere a “prospetimii” indexului Google cu cca 50%.
Nu au fost modificari foarte mari in scaderi sau cresteri de rank.
Utilizatorii, consultantii si proprietarii de website-uri nu au avut prea mult de a face cu aceasta modificare. In esenta acest algoritm face ca orice content descoperit sau analizat sa fie disponibil prin intermediul Google cat mai repede posibil.


2. Brand Update 2010
Google permite sa se afiseze primele doua rezultate dintr-un singur domeniu


3.Google Instant  2010
Google incepe sa afiseze rezultatele cautarii pe masura ce o interogare incepe sa fie introdusa in bara de cautare. Impactul este nesemnificativ asupra poitionarilor


4.Previzualizare instantanee 2010
Google introduce sistemul de vizualizare rapida a ion-urilor referitoare la un website


5. Semnale din retele sociale – 2010
Google introduce in cadrul algoritmilor .Desemenea Bing.  In momentul in care cineva publica o stire sau se da un share sa calculeaza inclusiv un factor de incredere a acestuia prin corelarea datelor din facebook, twitter, etc
6. Reviewuri Negative  -  In urma unui articol in New York Times despre motoarele de cautare in care se arata un caz care avea mii de pareri online negative de la consumatori dar totusi era pozitionat pe prima pozitie – Google ia atitudine si panelizeaza siteurile cu review-uri negative.


December 10-Pack — December 2011
Google anunta un pachet de 10 actualizari printre care : rafinarea interogarilor, detector de domenii parcate, rata de actualizare - improspatare a blogurilor si rata de actualizare-improspatare a imaginilor


Freshness Update — November 3, 2011
Google anunta un algoritm de recompensare a prospetimii continutului, algoritm care afecteaza aproape 35% dintre interogari – de aproape 3 ori mai mult decat Panda! Acest algoritm anunta focusarea excesiva pe continutul unei pagini si al websiteului


Query Encryption — October 18, 2011
Google anunta ca isi cripteaza traficul de cautare astfel incat o serie de elemente nu mai sunt disponibile. Astfel se returneaza ‘not provided’ data pentru foarte multe cuvinte cheie si practic analiza de trafic devine foarte dificila


Panda "Flux" (#8) — October 5, 2011
Panda 2.5 (#7) — September 28, 2011
nu sunt furnizate detalii de la Google dar sunt raportate pierderi masive la webmasteri


516 Algo Updates — September 21, 2011
Nu a fost un update. In cadrul unei marturii in Congresul SUA, CEO Google a dezvaluit ca au facut peste 516 actualiari si au testat peste 13.000 de modificari de algoritm


Pagination Elements — September 15, 2011
Pentru a fixa elementele de scanare a paginilor si a rezolva problemele legate de duplicari Google introduce atributele html rel="next" si  rel="prev"


Panda 2.4 (#6) — August 12, 2011.
O noua rulare a algoritmului in care sunt afectate tari nevorbitoare de engleza. Impactul este de cca 6-9% din totalul interogarilor


Google+ — June 28, 2011
Google lanseaza Google + dupa un numar de essecuri notabile in a patrunde pe segmentul de social media


Schema.org — June 2, 2011
Google, Yahoo si  Microsoft se aliaza pentru a implementa sistemul de microformate pentru a crea un sistem unitar si relativ standardizat de distribuire si analiza a continutului. Microformatele reprezinta niste etichete html puse in cod care structureaza continutul unei pagini.


Panda 2.0 (#2) — April 11, 2011
Google incepe sa ruleze Panda pe toate interogarile in limba engleza si deaselmenea incepe sa utilizeze inclusiv semnale colectate de la utilizatori prin intermediul Chrome


The +1 Button — March 30, 2011
Google incepe sa permita utilizatorilor sa foloseasca butonul +1 pentru a influenta rezultatele cautarilor. Afecteaza atat cautarile organice cat si cautarile platite


Panda/Farmer — February 23, 2011
Afecteaza cca 12% din interogarile rulate pana atunci. Panda penalizeaza siteurile cu continut mic in content si cu un numar mare de linkuri.


Attribution Update — January 28, 2011
precursor al Panda, afecteaza cca 2% din interogari. Este vb de a atribui contentul unei entitati si de a penaliza contentul duplicat/furat.


Overstock.com Penalty — January 2011
La fel ca in celelalte cazuri de pareri negative google ia atitudine impotriva unui spamm. De data acaeasta a fost o actiune manuala. Totusi imediat ulterior au urmat pe baza analizei datelor o actualizare si pentru alte siteuri care aveau un comportament similar
Knowledge Graph Expansion — December 4, 2012
Se adauga  Knowledge Graph functionality to non-English queries, inclusiv pentru Spanish, French, German, Portuguese, Japanese, Russian, and Italian.


Page Layout #2 — October 9, 2012
Actualizarea algoritmululi de update a layoutului de pagini pentru a identifica paginile care contin prea multa reclama mai ales cele din prima jumatate vizibila a ecranului.


August/September 65-Pack — October 4, 2012
cca 65 de actualizari printre care: 7-result SERPs, Knowledge Graph expansion, actualizari referitoare la scorurile de calitate si interogari.


Exact-Match Domain (EMD) Update — September 27, 2012
Modificare a modului in care sunt gestionate domeniile cu denumire exacta - exact-match domains (EMDs). Se reduce numarul acestora cu cca 10% in cadrul indexului si se pune accent pe calitatea continutului.


7-Result SERPs — August 14, 2012
Google face o modificare majora limitand la 7 numarul de rezultate afisate pentru anumite interogari in loc de 10. Impactul este estimat la cca 18% din cuvintele utilizate in interogari.


June/July 86-Pack — August 10, 2012
Actualizare majora cu un boost pentru surse de incredere si penalizari, o imbunatatire a indexului Search quality highlights: 86 changes for June and July (Google)


DMCA Penalty ("Pirate") — August 10, 2012
Google anunta ca incepe sa penalizeze websiteurile care au plangeri repetate de incalcare a drepturilor de autor


Link Warnings — July 19, 2012
Google scoate din index prin intermediul WebMasterTools un numar imens de linkuri pe care le considera nenaturale


May 39-Pack — June 7, 2012
Detectie de scheme de linkuri, rescrieri de title/snippet, analiza a linkurilor . Inorganic Backlinks, Page Titles, Fresh Results & More


Penguin 1.1 (#2) — May 25, 2012
Se confirma o noua rulare a algoritmului Penguin referitor la supraoptimizare


Knowledge Graph — May 16, 2012
Google introduce Knowledge Graph – un element care introduce in SERP rezultate despre oameni, locuri si lucruri care se asteapta sa creasca ca si pondere in viitor


April 52-Pack — May 4, 2012
Google published details of 52 updates in April, including changes that were tied to the "Penguin" update. Other highlights included a 15% larger "base" index, improved pagination handling, and a number of updates to sitelinks.
Search quality highlights: 52 changes for April (Google)
Google’s April Updates: Bigger & Tiered Index, Document Ranking, Sitelink Changes & More (SEL)


Panda 3.6 (#14) — April 27, 2012
O noua rulare a algoritmului Panda. Impactul este relativ mic


Penguin — April 24, 2012
Se introduce algoitmul pentru penalizarea supraoptimizarii – Penguin. Impact asupra a cca 3.1% dintre interogari


Panda 3.5 (#13) — April 19, 2012
O noua rulare a algoritmului Panda. Nu este un impact semnificativ


Parked Domain Bug — April 16, 2012
Dupa un numar mare de reclamatii Google identifica o serie de erori in cadrul algoritmului pentru domenii parcate si face actualizari.


March 50-Pack — April 3, 2012
Google anunta o actualizare cu cca 50 de modificari. Acestea includ un scor de calitate pentru ancorele din linkuri precum si modul in care sunt interpretate anumite interogari cu intentie locala
Search quality highlights: 50 changes for March (Google)
Google’s March Updates: Anchor Text, Image Search, Navigational Search & More (SEL)
Panda 3.4 (#12) — March 23, 2012
Actualizare de Panda – afecteaza cca 1,6% din interogari
Venice — February 27, 2012
Acest update ruleaza pe google local si leaga agresiv localizarea cu seturile din paginile de rezultate
February 17-Pack — February 3, 2012
Google face o actualizare de algoritm pe calitate si vizeaza : viteza, rata de actualizare a continutului – prospetimea, etc si anunta o posibila integrare a Panda in cadrul algoritmului principal
17 search quality highlights: January (Google)
Rulare de algoritm: Panda In The Pipelines, Fresher Results, Date Detection & More (SEL)
Ads Above The Fold — January 19, 2012
Google actualizeaza algoritmul de penalizare a siturilor care ofera prea multa reclama in detrimentul continutului si al experientei utilizatorului.
Page layout algorithm improvement (Google)
Paginile cu prea multa reclama in prima jumatate vizibila si care blocheaza continutul sunt penalizate
Search + Your World — January 10, 2012
Google o imbuntatiatire radicala si agresiva intrducand profilele Google+ in reultatele la cautari - Search, plus Your World (Google)
January 30-Pack — January 5, 2012
Google anunta un pachet de cca 30 de actualizari printre care rafinarea pe imagini, relevanta site-linkurilor si rafinarea interogarilor
2013
Authorship Shake-up — December 19, 2013
15% din articole
Penguin 2.1 (#5) — October 4, 2013
Se ruleaza algoritmul Penguin. Impactul este relativ mic/moderat desi unii webmasteri au raportat pierderi serioase
Hummingbird — August 20, 2013
Are loc o rulare a Hummingbird. Se pare ca este pentru a pregati o integrare mai mare a Knowledge Graph
In-depth Articles — August 6, 2013
Premiaza articolele lungi si “verzi”. Adica depre mediu si ecologie
Knowledge Graph Expansion — July 19, 2013
Interogarile care au corespondent in Knowledge Graph (KG) cresc peste noaspte cu 50% ca si prezenta
"Payday Loan" Update — June 11, 2013
Algoritm pentru penalizarea unor nise de cautare care s-au dovedit in trecut a fi pline de spam ( loan, games, casino, etc)
Domain Crowding — May 21, 2013
Actualizare pentru diversitatea de domenii afisate in cadrul SERP
"Phantom" — May 9, 2013
In 9 Mai a fost anuntata o rulare a unui algoritm care nu a putut fi identifiat exact si care a dus la scaderi semnificative pentru unele websiteuri


Pigeon Expands (UK, CA, AU) — December 22, 2014
Actulizarea locala pentru diverse piete a algoritmului Pigeon
Pirate 2.0 — October 21, 2014
Are loc un nou update al algoritmului pentru combaterea pirateriei si al protejarii drepturilor de autor.
Penguin 3.0 — October 17, 2014
Are loc o noua rulare a algoritmului Penguin. Impactul este relativ mic
"In The News" Box — October 2014
Google introduce o modificare a casutei de stiri si o integreaza in cadrul SERP. Drept urmare mai maulte siteuri inclusiv cele de stiri inregistreaza modificari majore de trafic.
Panda 4.1 (#27) — September 23, 2014
Rulare a algoritmului Panda – impact estimat 3-5% din cautarile pe Google
HTTPS/SSL Update — August 6, 2014
Dupa luni de speculatii se anunta ca vor acorda o preferinta de indexare siteurilor sigure ( cu https). Preferinta acorda este relativ minora
Pigeon — July 24, 2014
Google shook the local SEO world with an update that dramatically altered some local results and modified how they handle and interpret location cues. Google claimed that Pigeon created closer ties between the local algorithm and core algorithm(s).
Authorship Photo Drop — June 28, 2014
Scoate din index fotografiile de autor
Payday Loan 3.0 — June 12, 2014
Este axat in special pe anumite interogari care generau foarte mult spam
Payday Loan 2.0 — May 16, 2014
penalizare pentru interogarile care generau spam de obicei
Page Layout #3 — February 6, 2014
Actualizare a algoritmului de penalizare a websiturilor cu prea multa reclama



RankBrain* — October 26, 2015
Google a anuntat un eveniment major prin faptul ca a integrat in cadrul alfgoritmului principal o inteligenta artificiala care este capabila sa invete. Astfl se considera ca acest element va fi al treilea element major de ranking. Lansarea este estimata pentru primavara lui 2016


The Quality Update — May 3, 2015
Este o rulare a unui algoritm care nu a putut fi analizat si despre care exista foarte putine informatii. Se stie doar ca a avut un impact semnificativ. Este numit "Phantom 2" si se pare ca are impact indeosebi asupra criteriilor calitative
The Quality Update: Google Confirms Changing How Quality Is Assessed, Resulting In Rankings Shake-Up (SEL)


Mobile Update AKA "Mobilegeddon" — April 22, 2015
Este vorba de acordarea de bonusuri si penalitati in functie de disponibilitatea pentru mobil. Totusi a avut un impact relativ mic


Unnamed Update — February 4, 2015
Speculatii referitoare la zona de ecommerce pe partea de mobile


AdWords Shake-up — February 23, 2016
Google face schimbari majore in sistemul AdWords in sensul ca elimina in totalitate coloana din dreapta de reclama si mareste la 4 numarul de blocuri de reclama afisate la inceputul paginii. Are implicatii mari asupra CTR atat in ce priveste cautarile organice cat si cele platite, mai ales in ce priveste cuvintele foarte competitive


Unnamed Update — January 8, 2016
Mai multe instrumente de monitorizare web au raportat schimbari majore in pozitionari pe care Google le-a confirmat si a mentionat ca sunt modificari in algoritmul principal de indexare. Google a mentionat ca nu este vorba despre un update de tipul Penguin dar nu a ofit mai multe detalii